Każdego dnia wykonujemy tysiące kroków, jest to dla nas naturalna czynność. Jednak często zapominamy o tym, aby zadbać o część ciała, która odpowiada za ten ruch – czyli stopy. Dlaczego stopy są tak ważne?

Bo oprócz chodzenia, dźwigają ciężar całego ciała – są naszą podporą. Zatem, jeśli mamy jakiekolwiek problemy w obrębie stopy, mogą one przenosić się wyżej, na inne partie ciała, a słaba stopa = słaby organizm. Po całym dniu chodzenia, zwłaszcza w niewygodnym obuwiu – czytaj ciasnym, w którym nie możemy poruszać swobodnie palcami, powinniśmy rozluźnić stopy, by mogły odpocząć i zregenerować się.

Jak to zrobić? Stań z nogami w lekkim rozkroku, na szerokość bioder. Umieść piłeczkę tenisową lub mały roller pod stopą i powoli przesuń w przód i w tył w kilku pasmach. Potem zmień kierunek, np. w prawo i w lewo oraz po skosie, tak by cała stopa była w ten sposób wymasowana. Nie zapomnij o bocznych krawędziach stopy. Docisk powinien być dość mocny, abyś czuł/czuła jak rozluźniają się mięśnie. Jeśli jakiś punkt jest szczególnie bolesny, przytrzymajcie piłeczkę/ roller w tym miejscu, aż ból zniknie.

Oprócz tego staraj się chodzić jak najwięcej na boso! Dzięki temu, Twoja stopa będzie musiała się zaktywizować i zacząć pracować, ponieważ but zapewniając  jej ochronę – rozleniwia ją. Nasi przodkowie nie znali butów, dzięki temu ich stopy cały czas miały zapewniony trening na nierównym i niestabilnym podłożu, a przez to były silne!

Recommended Posts