Wiele osób o niej słyszało, ale nie każdy wie, czym jest. To inaczej narośl kostna występująca w górnej okolicy guza piętowego lub na tylnej powierzchni kości piętowej. Sprawia dużo bólu, a jej leczenie często jest długie i bolesne.

Czynnikiem, który powoduje powstanie ostrogi jest moment, kiedy zostało przeciążone rozcięgno podeszwowe, które wywołuje stan zapalny. Długotrwały stan zapalny powoduje odkładanie się złogów wapnia w okolicy guza piętowego, prowadząc do #ostrogi. Co ważne, za odczuwalne dolegliwości bólowe nie odpowiada wyrostek kostny, a stan zapalny.

Bardzo ważna w leczeniu ostrogi jest kompleksowa terapia obejmująca:
– terapię manualną,
– kinezyterapię, czyli ćwiczenia mające na celu m.in. rozluźnienie rozcięgna podeszwowego oraz tylnej grupy mięśni podudzia i uda,
– fizykoterapię, czyli pole elektromagnetyczne oraz laser,
– uzupełniająco #kinesiotaping.
Należy pamiętać, że bardzo ważne jest przeprowadzenie dokładnego wywiadu, ustalenie przyczyny, przez którą pojawiła się ostroga oraz terapia obejmująca całą kończynę, a nie tylko okolicę gdzie występuje.
Takie podejście gwarantuje o wiele szybszy powrót do zdrowia.
W Fizjoterapii Centrum korzystamy z najnowszej technologii, dzięki czemu pacjenci odczuwają ulgę nawet po pierwszym zabiegu❗❗❗ Połączenie terapii manualnej oraz SIS BTL czyli POLA ELEKTROMAGNETYCZNEGO WYSOKIEJ INTENSYWNOŚCI oraz LASERA WYSOKOENERGETYCZNEGO daje fantastyczne rezultaty u naszych pacjentów. Co więcej, zabieg nie jest bolesny, tak jak przy wykorzystaniu fali uderzeniowej.

Nie czekaj i pozwól pomóc sobie już dziś!
Serdecznie zapraszamy!

Recommended Posts