Reumatoidalne zapalenie stawów

W Polsce najczęściej występującą chorobą zapalną stawów jest #RZS, które każdego roku diagnozowane jest od 8 do 16 tys. Polaków. Częstość występowania reumatoidalnego zapalenia stawów u osób powyżej 18 r.ż. wynosi 0,9%. Choć RZS możemy skutecznie leczyć, to aż 67% pacjentów przyjmuje leki w sposób nieodpowiedni lub wcale ich nie stosuje, nie zdając sobie sprawy z konsekwencji zdrowotnych. Aż 23% pacjentów przyznaje się do zmniejszenia dawek leków bez konsultacji z reumatologiem.

Edukujmy i uświadamiajmy naszych najbliższych, aby skierowali się do reumatologa, ale również i do fizjoterapeuty, który odpowiednimi bodźcami fizykalnymi jak Super Indukcyjna Stymulacja jest w stanie zredukować dolegliwości związane z tą chorobą.

Nie zwlekaj i pozbądź się bólu!

Serdecznie zapraszamy na zabiegi do Fizjoterapii Centrum

Praca w ogrodzie – jak uniknąć bólu pleców?

Wiosna na całego, przyroda budzi się do życia a słoneczna pogoda zachęca do prac porządkowych w ogródkach dzięki czemu możemy się zrelaksować na świeżym powietrzu. Jednak ciało, które przez okres zimowy odzwyczaiło się od ruchu także musi się obudzić. Jeśli tego nie zrobimy to może się to skończyć bólem pleców. Zatem jak przygotować się do prac ogrodniczych?

1. Rozgrzewka! Tak jak przy uprawianiu sportu, przed pracą najpierw rozgrzewamy ciało. Krótki spacer z wysokim unoszeniem kolan i kręcenie kółek biodrami aby rozgrzać kolana i biodra. Następnie okrężne ruchy ramionami i nadgarstkami, otwieranie szeroko dłoni i prostowanie palców/zaciskanie pięści. Na koniec powolne, okrężne ruchy głową na boki oraz góra/dół aby rozciągnąć mięśnie karku i szyi. Te proste ćwiczenia poprawią krążenie i obudzą ciało.

2. Planowanie – zaplanuj ilość pracy i podziel na etapy. Nie rób wszystkiego naraz! Dopilnuj krótkich przerw na odpoczynek oraz napicie się wody najlepiej co 20min. Chwasty ani sadzonki nie uciekną

3. Odległość i ciężar – koniecznie unikaj podnoszenia ciężkich przedmiotów oraz prac typu podcinanie na wyprostowanych ramionach. Obciążasz tym kręgosłup oraz prowadzisz to bolesnej kontuzji zwanej „łokieć tenisisty”. Tak przygotuj miejsce pracy aby wszystko było w bliskiej odległości oraz aby nie było potrzeby sięgania daleko. Ciężkie worki z ziemią podziel na lżejsze partie lub przesyp do dużych doniczek, łatwych do przenoszenia w miejsce docelowe. Jeśli musisz podnieść coś ciężkiego to podejdź blisko, ugnij kolana, wypnij pupę do tyłu i dopilnuj aby plecy były wyprostowane w czasie podnoszenia i wstawania.

4. !!! Pozycja !!! – Jeśli pracujesz nisko przy ziemi to unikaj jak ognia schylania się na wyprostowanych nogach, kucania oraz siedzenia na krzesełku. Wszystkie te pozycje znacznie obciążają kręgosłup i prowadzą do kontuzji. Najzdrowsza jest praca na klęczkach. Pod kolana podłóż sobie koc, starą poduszkę lub wyposaż się w specjalne nakolanniki dla ogrodników. Przez cały czas staraj się mieć wyprostowane plecy. Grabienie, koszenie czy kopanie również wykonujemy na wyprostowanych plecach. Nie pochylamy się do przodu.

Ciesz się piękną wiosenną pogodą, śpiewem ptaków oraz przyrodą budzącą się do życia!
Życzymy udanego weekendu!

WZMACNIANIE MIĘŚNI & REDUKCJA TKANKI TŁUSZCZOWEJ

Pole elektromagnetyczne o wysokiej intensywności powoduje depolaryzację nerwu, a w konsekwencji wywołuje skurcz mięśnia. W zależności od wybranej częstotliwości możemy wzmacniać albo rozluźniać mięśnie. Zabieg ten doskonale sprawdza się w przypadku redukcji tkanki tłuszczowej z okolic brzucha, bioder czy pośladków. Technologia opiera się na ultra skutecznej stymulacji mięśni do skurczów nieosiągalnych w naturalnych warunkach. Impulsy działają równocześnie na całą powierzchnię mięśnia, co dodatkowo potęguje efekt i przyspiesza proces redukcji tkanki tłuszczowej.

Zabieg polem elektromagnetycznym o wysokiej intensywności jest doskonałym rozwiązaniem dla Pań niemogących wrócić do kształtu ciała sprzed ciąży lub mających nieharmonijnie rozłożoną tkankę tłuszczową. Zabieg polecamy również Panom, których dotyczy otyłość brzuszna oraz wszystkim tym, którym mimo zmiany trybu życia, wdrożenia odpowiednich planów żywieniowych i aktywności fizycznej- nie udaje się uzyskać wymarzonych kształtów. W dodatku, zabieg jest krótki – trwa zaledwie 30 minut, a jego efekty są szybko widoczne.

Zalecana częstotliwość zabiegów to 2 lub 3 zabiegi tygodniowo, z minimum jednodniową przerwą pomiędzy zabiegami na regenerację mięśni (podobnie jak w przypadku intensywnych treningów).

Na zdjęciu widać efekt osiągnięty u naszej Pacjentki po 6 zabiegach na mięśnie brzucha wykonywanych 2 razy w tygodniu, przez kolejne 3 tygodnie.

Zabieg na mięśnie brzucha: 30min – 90zł
Zabieg na oba pośladki lub uda: 60min – 150zł

Przeciwwskazania:
implanty metalowe, wiek <18 lat, zaburzenia krzepnięcia krwi i stosowanie leków przeciwzakrzepowych, pompy leków, nowotwór, gorączka i stany infekcyjne, ciąża, miesiączka.

Serdecznie zapraszamy na zabiegi do Fizjoterapii Centrum!