Ostrogi piętowe

Wiele osób o niej słyszało, ale nie każdy wie, czym jest. To inaczej narośl kostna występująca w górnej okolicy guza piętowego lub na tylnej powierzchni kości piętowej. Sprawia dużo bólu, a jej leczenie często jest długie i bolesne.

Czynnikiem, który powoduje powstanie ostrogi jest moment, kiedy zostało przeciążone rozcięgno podeszwowe, które wywołuje stan zapalny. Długotrwały stan zapalny powoduje odkładanie się złogów wapnia w okolicy guza piętowego, prowadząc do #ostrogi. Co ważne, za odczuwalne dolegliwości bólowe nie odpowiada wyrostek kostny, a stan zapalny.

Bardzo ważna w leczeniu ostrogi jest kompleksowa terapia obejmująca:
– terapię manualną,
– kinezyterapię, czyli ćwiczenia mające na celu m.in. rozluźnienie rozcięgna podeszwowego oraz tylnej grupy mięśni podudzia i uda,
– fizykoterapię, czyli pole elektromagnetyczne oraz laser,
– uzupełniająco #kinesiotaping.
Należy pamiętać, że bardzo ważne jest przeprowadzenie dokładnego wywiadu, ustalenie przyczyny, przez którą pojawiła się ostroga oraz terapia obejmująca całą kończynę, a nie tylko okolicę gdzie występuje.
Takie podejście gwarantuje o wiele szybszy powrót do zdrowia.
W Fizjoterapii Centrum korzystamy z najnowszej technologii, dzięki czemu pacjenci odczuwają ulgę nawet po pierwszym zabiegu❗❗❗ Połączenie terapii manualnej oraz SIS BTL czyli POLA ELEKTROMAGNETYCZNEGO WYSOKIEJ INTENSYWNOŚCI oraz LASERA WYSOKOENERGETYCZNEGO daje fantastyczne rezultaty u naszych pacjentów. Co więcej, zabieg nie jest bolesny, tak jak przy wykorzystaniu fali uderzeniowej.

Nie czekaj i pozwól pomóc sobie już dziś!
Serdecznie zapraszamy!

Wybierz się na masaż w ciąży

Wzrost świadomości medycznej wśród kobiet i poszukiwanie niefarmakologicznych metod profilaktyki przeciwbólowej sprawiło, że masaż stał się elementem opieki okołoporodowej.

Zatem od kiedy ?
Masaż wykonany przez wykwalifikowanego masażystę/terapeutę, jest bezpieczny zarówno dla mamy jak i dla dziecka. Najlepszym czasem na rozpoczęcie wizyt u terapeuty jest II trymestr – czyli wtedy gdy minął 13 tydzień fizjologicznej ciąży. Pierwszy trymestr jest kluczowy dla rozwoju dziecka – wtedy rozwijają się najważniejsze układy i narządy, dlatego warto ten okres przeczekać.

….i do Kiedy ???
Zabiegu mogą być kontynuowane przez cały II trymestr oraz znaczną część III trymestru ciąży. Najlepiej gdy ostatnie wizyty przypadną do 36 tygodniula ciąży.

P. S. Elelemtem który będzie wspierał działania pro zdrowotne i p/bólowe jest aktywność fizyczna. Już wkrótce będzie miał premię program z ćwiczeniami dla kobiet w ciąży i nie tylko – #PregnaVideoBook na stronie www.elitepolska.pl

Obserwujac pracę dziewczyn Karolina Gruszecka i Aleksandra Chołody z pewnością będzie petarda!!! 🙂🙂

Zapraszamy kobiety w ciąży oraz po porodzie na zabiegi do Anny Norejko w Fizjoterapia Centrum.
Ania jest położną, instruktorką masaży dla kobiet w ciąży oraz dodatkowo specjalizuje się w terapii uroginekologicznej.